Sydney and further!!! - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu Sydney and further!!! - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu

Sydney and further!!!

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

11 Januari 2014 | Australië, Anna Bay

Hey hoest daar? Hier kan het slechter, heb Sydney overleefd en de eerste nacht in Nederlands De eerste koude douche in de zee gehad. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Vorige week zaterdag naar alowyn gardens geweest. Dat is van een Nederlander die al meerdere keren een prijs heeft gewonnen voor beste hovenier. De tuinen bij zijn huis zijn een hobby van hem. Was leuk om hem even te spreken.
Daarna de stad ingewerkt waar ik had afgesproken met Fenja om met haar te praten of er het zagen zitten om samen te reizen. De klik was er dus samen via gumtree verder gezocht naar reisgenoten.

Zondag weinig gedaan naar de markt in yarra Glen geweest. wat ik daarna gedaan heb weet ik eigelijk niet meer. Savonds hebben we bij de Thai samen met Peter fox waarmee ik de 4wd had. Avonds een borreltje gedaan.

Maandag morgen een backpack aangeschaft met een paar andere dingen waaronder een Australische mobiele nummer wat goedkoper is met bellen en heb overal internet wat handig is met de mobiele navigatie. Smiddags me spullen gepakt, een book met camping places opgehaald bij Peter fox en door Alex naar southern cross station gebracht waar ik samen met Fenja de bus naar Sydney heb gepakt. De hele nacht in de bus doorgebracht om smorgens 5.30 daar aan te komen. Heerlijk anderhalf uur van de 11 uur duurde reis geslapen. Daar de trein naar ons hostel genomen. Onderweg rond 6 uur de opera house en harbor bridge gezien wat rond die tijd niks aan is. Daarna tot 8 gewacht tot we ergens konden ontbijten, onze tassen gedropt en tot 10 uur gewacht we onze kamer kregen. Toen was het tijd voor een powernap. In de middag de hoofdstraten bezocht en ergens gegeten. Avonds met Jens afgesproken die met mee wilde reizen. Dat werd een gezellige avond.

De woensdag begon met 2 uur smiddags iets later dan gepland maar de hoofdpijn van de paar extra biertjes was toen wel weg. Daarna dr stad in geweest. De wildlife en de wassen beelden museum bezocht. Daarna naar de harbor bridge gelopen en de Sydney opera house. Daarna door naar royal botanic gardens die minder zijn dan die in Melbourne. Daarna door gelopen naar het centrum om met Jens de hobbit 2 te kijken. Nadeel, dr films hier beginnen met een half uur reclame.

Donderdag met Fenja de trein naar de blue mountains gepakt, daar rondgewandeld. Was goed voor de conditie maar het geheel viel tegen. Het word de must see van Sydney genoemd maar had er veel meer van verwacht. Het hoogte punt vonden we the Gordon falls, nee niet de zanger die valt. Dat was een must see waterval dus de trap en pad er naartoe gelopen om te kijken naar een waterval die minder water produceert dan de kraan.... We stonden er van armoe maar bij te lachen.
De train op 5 seconde gemist waardoor we een uur konden wachten.
Savonds met Jens en Juan afgesproken en is onze travelgroup compleet.
Later kwam Jeffrey, een bekende van me uit soest, een biertje doen in dr pub. het nederlands praten ging met behoorlijk slecht af. Uitteindelijk rond 1 uur terug in de hostel.

Vrijdags spullen ingepakt, uitgecheckt en de Camper opgehaald. Wat tegen viel omdat niemand me had verteld dat me creditcard een daily limit heeft. Daarna samen met Fenja Jens en Juan opgehaald. Ergens lunch genuttigd en inkopen gedaan. Het plan was om te rijden tot Newcastle maar het werd iets verder bij Anna bay. Daar gekampeerd aan een meer. Geleerd dat Fenja een zeer goede kokkin is. Avonds rumikuub gespeeld met kaarten. De slaapplaatsen klaar gemaakt en gaan slapen.

Deze morgen naar ongeveer 8 uur slaap in een te korte slaapplek ontbeten en naar one mile beach gereden om te douchen/zwemmen in de zee. De 2 Duitsers en Spanjaard vonden het maar koud. Daarna lunch en nu rijden we ergens tussen bergen, bomen, gras, paarden en ander spul.

G'day and no worries!!

Tags: !