bye bye Australia. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu bye bye Australia. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu

bye bye Australia.

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey,

Ja ik heb Australië verlaten. Ik was in queensland en het regenseizoen begon daar waardoor je niks kon doen. Voor ik vertel waar ik zit eerst een kleine update.

Ik eindigde met vertellen dat ik in rockhampton was geloof ik. Daar zijn we naar de botanical gardens geweest en de gratis dierentuin. Stelde beide weinig voor maar je moet wat. Daarna doorgereden naar een campingplek in st lawrence voor een douche en dinner. Toen ben ik achter het stuur gekropen voor een rit van 200 km in het donker zodat we de volgende dag op tijd bij een plaats in de buurt van the grenst barrier reef waren. Dr navigatie gaf een kleine 3 uur aan maar duurde ongeveer 4 uur voor we er waren omdat we de connectie met de satelliet verloren in de bergen vlakbij de kampeerplek. Tevens wil ik me medeleven tonen aan de familieleden van de 5 kikkers die ik niet kon ontwijken in het donker. Gelukkig heb ik er een 495 wel kunnen ontwijken.

De volgende morgen snel naar airlie beach gereden om een tour te boeken naar the reef de volgende morgen omdat we voor die dag te laat waren. Daarna het dorp in geweest, daar in the lagoon, citypool, gezwommen omdat het strand te gevaarlijk was vanwege de kwallen. Savonds vooral aan het ergeren geweest vanwege de regen.

De maandag begon geweldig, regen, regen en meer regen. Gevolg, niet naar de great barrier reef. Voor de rest van de week was alles geskipt vanwege een een orkaan waarschuwing. Dus maar verder gereden naar weet ik niet meer. Was ergens voor cairns. Weinig gedaan die dag.

De volgende dag meer regen. Dus veel in de auto gezeten, tot voorbij cairns gereden en een crocfarm bezocht. Ergens in de bergen een kampeerplaats gevonden en weinig gedaan verder, beetje drinken voornamelijk.

De woensdag zijn we naar cape tribulation gereden, das echt in de middle ofniks. Daar een wandeling ggedaan, gezwommen in 1 van de weinige krokodillen vrije creekjes, naar een infocentrum geweest en te veel betaald voor een wandeling daar. Toen terug naar cairns, voor 1 nacht een huisje gehuurd vanwege de cyclone warning. Daar eindelijk weer een goed bed ondanks dat het een campinggeval was. Savonds lekker tv gekeken en daar was ik best wel aan toe. Na al de regen die week, het weinig kunnen doen en het missen van een paar vverjaardagen was ik ff toe aan iets huiselijks.

Donderdag hebben we Juan getrakteerd op een goed ontbijt omdat het zijn verjaardag was. Daarna heb ik het vervolg van mr reis gepland. Daarna besloten de van een dag eerder terug te brengen dus een hostel gevonden. Daarna aan de grote schoonmaak begonnen, de van terug gebracht. Eenmaal in de Hostel me kleren in de was gedaan het zwembad ingedoken tot me was klaar was. De natte kleren en me zwembroek in de droger gedaan zodat alles klaar en schoon is voor me trip. Tijdens het wachten dr andere lopen plagen. Savonds bij een Chinees gegeten en in de hostel met zijn 4en een paar afscheidsbiertjes, he me woordenboek kent dat woord, gedronken.

Vanmorgen heeft iedereen elkaar een goede reis verder gewenst. Heb ik de taxi gepakt naar het vliegveld, naar brisbane gevlogen. Daar ingecheckt voor me eindbestemming. Dat was nog een gedoe want moest op me ticket voor de reis terug op papier hebben. Gelukkig heb ik die geboekt maar niet had hem niet uitgeprint. Toen dat geregeld was ingecheckt en daarbij ook een test gehad of er drugs in me tas of kleding zat. Met vlag en wimpel geslaagd.. Een tussenstop in Sydney. Wat leuk was omdat ik van over zee de landing inzette en je de walvissen en dolfijnen in de zee kon zien.

Nu zit ik op me eindbestemming me blog te tikken rond 2 uur snachts. Over een 4 uur een bus of taxi zoeken die me naar het centrum brengt waar ik in de bus stap voor een rondreis hier in dit land. De 17 de vlieg ik vanuit de hoofdstad terug naar Melbourne om daar een week met de familie door te brengen voor ik naar huis kom.

Hoog tijd om er een eind aan te breiden. Hoop dat de 5 trouwe lezers het een mooi verhaal vinden en het zo leuk zijn als ze een leuke reactie weten te bedenken om onderaan te plaatsen.

Gaap en nog geen welterusten. Arjan

Oja, voor de mensen die de kaart niet bekijken, ik zit in Christchurch nieuw Zeeland. Zuidelijke eiland.

  • 01 Februari 2014 - 10:07

    Oma Lagerweij:

    Ha Arjan,

    dan als eerste een reactie van je oma die de blog heel trouw leest. Leuk om te zien waar je allemaal geweest bent. Ik krijg een beetje heimwee naar Australie. Nieuw Zeeland ben ik niet geweest, dus veel mooie foto's maken. Ook op facebook volg ik je. Heel veel plezier nog de laatste weken van je geweldige vakantie.

    groetjes
    Oma

  • 01 Februari 2014 - 13:24

    Anneloes:

    Hoi Arjan,

    Wat bijzonder dat je er tijdens het regenseizoen was. Lijkt me heel leuk en gek om een keer mee te maken!
    En wat leuk dat je naar Nieuw-Zeeland gaat, is volgens mij weer heel anders dan Australië. Ik heb gehoord dat het een heel mooi en groen land is. Ben benieuwd hoe leuk je het daar gaat hebben.

    Groetjes, Anneloes

  • 04 Februari 2014 - 22:25

    Arjan Lagerweij:

    Hey, zou zeggen zoek defamilie in Australië nog een keer op, weet zeker dat ze u met open armen verwelkomen oma. Zal me best doen met de foto's maar op deze mobiel zijn ze niet zo mooi en het is hier slecht met de internet.
    Anneloes, ja is appart alleen vervelend als je in een campervan reist. Het is inderdaad groen hier, sommige plekken bruin en om de dag blauw of grijs. Dat is de lucht dan.
    Maar bevalt goed hier, leuke groep waar ik veel me optrek en doe.

    Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 7404

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 26 Februari 2014

Tuinman downunder

Landen bezocht: