Doei he - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu Doei he - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu

Doei he

Door: arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

05 December 2013 | Australië, Melbourne

Het is zo ver, ik ben vertrokken naar Melbourne Australië.
En het bevalt al prima ondanks dat het nog wat fris is hier met een 10 graden smorgens.

De laatste dagen in Nederland waren druk maar ook gezellig.
Zo heb ik gewoon doorgewerkt tot en met dinsdag en toen savonds me koffer gepakt. Maar het was niet alleen werken de laatste dagen, zo had ik nog een bruiloft van me nichtje, een feestje met vrienden en natuurlijk naar me grootouders geweest een bakkie doen.

De reis hierheen was goed, ruim op tijd op Schiphol ondanks dat we in woudenberg omgedraaid zijn om mijn mp3-speler te halen die ik vergeten was. Tijdens het wachten bij de gate voor de vlucht naar Abu Dhabi kwam het backpack gevoel al een beetje naar boven want daar al een praatje gemaakt met mensen die ook naar Australië gegaan zijn. De vlucht naar Abu Dhabi verliep prima, we hadden wind mee waardoor we een half uur voor schema landen. Daar een beetje rond gezocht naar de goede gate en me benen los gewandeld.

De vlucht naar Melbourne verliep iets minder soepel want we begonnen met een half uur vertraging omdat er een paar mensen iets te laat waren. Tijdens de vlucht een beetje last gehad van turbulentie en volgens mij vlogen we ook over een onweersbui heen want het lichte aardig buiten. Ik was blij dat ik in de eerste rij na de toiletten zat waar door ik net wat meer beenruimte had en me benen lekker kon strekken.
De landing verliep afgezien van het feit dat we iets scheef landen prima. Daarna nog even kennis gemaakt met de drugshond die me niet wilde kennen en doorliep en me koffer na laten kijken. Dat was in orde en met Chris en Gay naar huis gereden, nadat we een kwartier rondgewandeld hadden om de auto te zoeken.

Daar aangekomen ben ik rond geleid door het huis en kennis gemaakt met hun dochters lexie en Sophie en bijgepraat onder het genoot van een bakkie en eigen gebrouwen bier.

Na prima geslapen te hebben vannacht heb ik vanmorgen het typische Australië broodbeleg vetemite geprobeerd, dat is iets wat je moet leren eten want de eerste hap is behoorlijk wennen.
Zo maar eens kijken wat ik vandaag ga doen, waarschijnlijk even de stad in. Voor morgen is de bedoeling om naar ome lammert ( ben ik naar vernoemd ) en tante Antje te gaan, zondag naar Alex, Wendy en Melissa en dan maandag te gaan werken.

Dat was het voor nu.

Arjan

  • 06 December 2013 - 13:28

    Lucy Lagerweij:

    Ha Arjan,
    leuk om dit te lezen. En vies he, dat vegiemite..... Ik ben er nooit aan gewend. Maar mocht je eraan verslaafd raken: in Den Haag verkopen ze het ook ;-)
    Doe de groeten aan de hele familie vanuit een koud, nat en soms licht besneeuwd Den Haag
    T Lucy

  • 07 December 2013 - 21:53

    Lianne En Perry. :

    Heej arjan.
    Echt leuk dat we dit kunnen lezen. Dan blijf je toch nog een beetje in holland he haha.
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes Van perry en lianne

  • 11 December 2013 - 22:05

    Attie Lagerweij:

    Hoi Arjan,
    Het wordt hier kouder en bij jullie al 20 oC of meer?
    Hoe gaat het verder al gestraat op de zandvlakte?
    Liesbeth heeft al een kerstboom gehaald morgen optuigen.
    Doe ze de hartelijke groeten van ons,liefs,
    pa en ma
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 7418

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 26 Februari 2014

Tuinman downunder

Landen bezocht: