happy new year. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu happy new year. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu

happy new year.

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

03 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Hey,

Allemaal de beste wensen voor 2014!

Deze week was het een beetje een relax weekje en niet zo heel veel echt bijzonders gedaan.

Zondag ben ik met Alex naar de healsville sanctuary geweest. Een dierentuin met alleen maar Australische dieren. Zoals de koala, kangaroo, dingo, wombat, vogels en natuurlijk de vogelbekdier.
Je kon ook kiezen voor verschillende ervaringen met de dieren en wij hebben gekozen om de kangaroos te voeren. Ik kan je vertellen, het zijn best wel hele luie beesten, ze zijn ongeveer te lui om op te staan als ze gevoerd worden. Maar het was een geweldige ervaring. Verder naar de vogelshow gekeken die goed in elkaar zat, het voeren van de tasmaanse duivels gezien en ik geluk dat het rustig was bij de vogelbekdier waardoor hij heel fanatiek aan het spelen was. Helaas geen foto kunnen maken omdat het te donker was in het verblijf.
Savonds ben ik met Melissa, Wendy en Brooke (vriendin van Melissa) weer naar skyhigh mt dandurong geweest en hebben we de stad bekeken in het donker van die plek.

Maandag was een dag kalm aan doen, met Wendy rond het lilydale meer gewandeld, Alex opgezocht die vrijwilligerswerk deed, midgetgolf gespeeld, boodschappen gedaan en het gazon gemaaid. Dat was het wel voor die dag.

Dinsdag hadden Alex en Wendy een zakenlunch dus ik mooi tijd om me buik en rug bij te kleuren. Dat verliep bijna volgens plan. Ze hebben beide een half uur zon gezien en me buik is nog steeds rood.
Na de lunch heeft Alex voorgedaan hoe je met behulp van een draaitafel een pen kan maken. Daarna was het haasten om naar een New years party te gaan. Die beginnen al om 6 uur. Iedereen neemt zijn eigen drank mee dus ik me fles rum gepakt die ik voor kerst gekregen heb en onderweg gestopt voor een fles cola en wat fles Heineken, tja blijf Nederlander en door naar het feest. Gezellig feestje gehad daar en de feestgewoontes geleerd. Ook geleerd dat ze niet ruig zijn als altijd word gezegd. Voorbeeld, ik mixte me rum cola net zoals in Holland en dat vonden ze sterk.... Ander voorbeeld het was iets na 12 uur en iedereen ging naar huis om de volgende morgen moeite te hebben met opstaan.

Nieuwjaarsdag was ik veelste vroeg al wakker rond 6.30. Iets voor 12 uur Nederlandse tijd me ouders gebeld en hun een goed jaar toegewenst. Daarna zijn we naar ferntry gelly gegaan om ome lammert en tante Antje een goed jaar toe te wensen en zijn we naar grants picknickplace geweest en hebben we daar de wilde vogels bekeken en gevoerd.
Savonds film gekeken and thats it.

Donderdag wezen karten met Alex, Wendy, Melissa en ben. Ging goed ondanks dat ik 2 keer een kart met weinig grip had. Daarna lunch bij macca's en smiddags in Yarra Glen gewandeld en wat gedronken bij de lokale bierbrouwer. Gemiddelde cijfer voor dat bier 5,5.

Gisteren smorgens kalm aan gedaan en koffie wezen doen in het dorp en fish and chips gegeten. Daarna de kerstversiering opgeruimd en in de auto gestapt naar Philip island. Daar gegeten in een plaats met de mooiste naam tot nu toe: cowes. Daarna doorgereden naar de andere kant van het eiland voor de pinguïn parade. Daar kan je in een natuurgebied zien hoe de pinguïns savonds aan land komen naar de hele dag op zee geweest zijn om te rusten en hun jong te verzorgen.

Vandaag naar een of andere tuin en vanmiddag/avond naar Windsor, Melbourne om te kijken of het klikt met 2 Duitsers om vanaf maandag veter te reizen met hun.

Dat was het dan weer.
Ajuus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 7414

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 26 Februari 2014

Tuinman downunder

Landen bezocht: