familie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu familie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arjan Lagerweij - WaarBenJij.nu

familie

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

28 December 2013 | Australië, Melbourne

Hey,

Der is weer een week voorbij met veel heen en weer gereis tussen Melbourne en Yarra Glen. Maar begin natuurlijk bij het begin.

Zaterdag was een doe kalm aan dagje. Smorgens wat aan gemoekt en het kerstkado voor Chris ingepakt. Smiddags ben ik Melbourne ingeweest en heb ik het NVG (nationaal Victoria gallery) bezocht, the chalton gardens en gewandeld over het federation square.
Savonds hebben we een kerstopvoering in Sydney gekeken.

Zondag hadden we de lagerweij kerstfeest bij Alex, Wendy en Mel. De lagerweij's bakken elk jaar iets, pakken het in, leggen het onder de kerstboom en loten wie als eerste wat mag kiezen en uitpakken.
Daarna heerlijk gegeten en natuurlijk ontbrak de drank en de kerst pouding niet. Ik wat Nederlandse dingen uitgedeeld en me geïnstalleerd in de logeerkamer want verblijf nu bij Alex Wendy en Mel.

Smaandags op tijd opgestaan want werd om half 7 opgehaald voor een 4wd offroad trip door mt Stirling en mt Buller. De dag begon met regenen maar tegen de tijd dat we bij de berg aan kwamen was het prima weer. Daar een route uitgekozen met de 2 andere auto's die meededen. Alleen halverwege hadden we pech dat er een boom over de weg lag en we hem niet weg kregen omdat de kettingzaag te klein was. Jammer genoeg liepen we het door een rivier rijden mis. Tussen de middag hadden we een uitgebreide lunch met garnalen, broodjes worst, hamburgers en natuurlijk bier. Via een andere route uiteindelijk naar Craig's hut, bekend van de man from snowy river film, gereden. Het was daar toch akelig fris met een kleine 10 graden en baalde dat ik in een korte broek en shirt rond liep daar. Daarna door gereden naar een waterval en een Skiresort en terug naar huis. De ruim 100 km van de bergen terug naar Yarra Glen waren genieten want wat een fantastisch uitzicht heb je daar en wat is het heerlijk ontspannen. Het idee om een huis te kopen daar kwam al naar boven. Chris beloofde we een heleboel wildlife zoals kangaroos, wombats, slangen en met veel geluk de brumby's (wilde paarden). Alles wat ik zag waren konijnen en vogels.

Dinsdag een dagje Yarra Glen verkennen met de dairy, de chocolatery en darmaine chardon een wijnmakerij. Natuurlijk hebben we de kaas van de dairy, de ijs en chocolade van de chocolatery en de wijnen en champagne van de wijnmakerij geprobeerd. Bij thuis komst de zelfgemaakte bieren van alex getest. Savonds me kerstkado uitgepakt en de rum wat me kado was getest en die smaakt fantastisch. Verder de kerstliedjes in Melbourne gekeken op tv en dat was een goede reden om te blijven drinken.

Woensdag was het kerst en werd ik door Alex terug naar Chris en Gay gebracht want zou kerst met hun vieren. Daar meegeholpen alles klaar te zetten voor dat de familie van Gay kwam. Van de familieleden kreeg ik een boekje over de Australische taal en een strandhandoek in de kleuren van de Australische vlag. Na wat hapjes was het tijd om je kado aan degene te geven waar je wat voor gekocht had. Jack, lexie's vriend, had mij en ik kreeg van hem een landkaart van Australië, een drinkfles en een cd met 100 van de grootste Australische hits. Toen was het mijn beurt om Chris zijn kado te geven en aan zijn gezicht te zien was hij heel blij met zijn la corne bierglas voor zijn bierglazen collectie. Had van Gay gehoord dat hij die heel graag wilde hebben en het maar niet voor elkaar kreeg. Het speciale aan de glas is dat hij de vorm van een koeienhoorn heeft. Na een gedicht van Chris over waar alle gasten in 2013 waren was het tijd voor het eten en dat smaakte verrukkelijk. Nadat Jack een paar liedjes gezongen had was het zo goed als afgelopen. Savonds het meeste opgeruimd en werd er een slaapplek voor me gemaakt in de kamer. Helaas had ik pech die nacht helemaal lek gestoken te worden door de mozzie's.

De volgende dag ben ik door Gay terug gebracht naar Yarra Glen en kan de weg nu aardig dromen. donderdag naar het strand geweest wat niks was, gegeten in een zeer slechte eettent en in Melbourne wat gedronken. Verder thuis op de veranda wat gedronken en de Barbie aangestoken.

Vrijdag zijn we naar Ballarat geweest na een tussenstop te maken bij Chris en gay om kortingsbonnen te halen voor sovereign hill. Dat is een nagemaakt goudzoekersdorp in Ballarat. Daar vanalles bekeken, ondergronds geweest in de mijnen en gezocht naar goud en gevonden.
We bleven daar overnachten en savonds naar de beeld en geluid show geweest over de opstand in de jaren 1850. Dat zat geweldig goed in elkaar.

Vanmorgen weer het park on geweest en de laatste dingen bekeken die we nog niet gezien hadden en naar het goudmuseum geweest.
Daarna het monument bezocht voor de overleden soldaten in de oorlog en gegeten bij macca's.
Toen we bijna terug waren in Yarra Glen de eerste kangaroos in het wild gezien, helaas waren ze te ver weg voor een foto.

Ben benieuwd of jullie weten wat de Australische woorden zijn die ik gebruikt heb. Schroom niet en vertel me maar wat je denkt.

No worries.

  • 29 December 2013 - 13:15

    Gijs:

    Ha die neef , hoe gaat het zonder ons ? Lekker rustig daar ? Hier is alles prima en ik vind jouw verslagen wel mooi om te volgen . ps. moet ik dit op de kop schrijven of kun je het zo ook lezen ? Alvast een goeie jaarwissel en een fantastisch nieuwjaar toegewenst , Gijs

  • 30 December 2013 - 07:28

    Arjan Lagerweij:

    Het gaat prima, tenminste als jij opa op de hoogte houd. Ja hier wel, zit nu bij familie in een dorp kleiner dan renswou. Mooi dat je het volgt, hoop dat je ook een beetje om kan lachen want dat is een beetje de insteek tijdens het schrijven. Nee dat hoeft niet, mijn mobiel draait de tekst automatisch zo dat ik het kan lezen. Dank je wel. Jij, joke en kinderen, schoonkinderen, kleindochter en natuurlijk opa ook allemaal de beste wensen voor 2014 toegewenst, denk niet dat het gaat lukken om ze nieuwjaarsdag persoonlijk over te brengen. Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 7420

Voorgaande reizen:

04 December 2013 - 26 Februari 2014

Tuinman downunder

Landen bezocht: